Παρθένος.
Λέξωμεν καὶ τὴν κάλλιστον Παρθένον κατὰ μέρος
ὡς θηλυκὴν καὶ σύνθετον καὶ καταπτερωμένην
νυκτερινὴν καὶ μυστικὴν͵ γεώδη καὶ φωνώδη͵
κατωφερῆ͵ εὐμετάβολον͵ ἀπόκλιμα τοῦ κόσμου͵
οἶκος Ἑρμοῦ καὶ ὕψωμα ἐν μοίραις δεκαπέντε͵
ταπείνωμα δ΄ ἐν εἴκοσι πέλει τῆς Ἀφροδίτης͵
ἂν προσθήσῃς καὶ τοὺς ἑπτὰ τὸν ἀριθμὸν ἐνταῦθα.
πρὸς τρίγωνον ἡμέρας μὲν ὁρᾷ τὴν Ἀφροδίτην͵
τὴν Μήνην δὲ νυκτερινὴν͵ ἐπίκοινος δὲ Ἄρης.
Ἔχει δὲ καὶ τοὺς δεκανοὺς͵ ἴσους τῶν ἄλλων ζῴδιων
τὸν πρῶτον ὄνομα Τιμὸν͵ τὸν δὲ τρίτον Ἀφόδω͵ τα
ὸν δὲ δεύτερον δεκανὸν οὕτως ἐξ Αἰγυπτίων
Ὁνεστεὰ τὸ ὄνομα͵ χαρὰν καὶ δόξαν λέγει.
Φέρουσι δὲ καὶ πρόσωπα κατὰ τάξιν τοιάδε
Ἡλίου Ἀφροδίτης τε καὶ τοῦ Ἑρμοῦ ὁ τρίτος.
Καὶ τῷ μὲν πρώτῳ δεκανῷ παρανατέλλουν τάδε·
Θεά τις παῖδα τρέφουσα ἣν καί τινες καλοῦσι
εὐάνδριον͵ εὐδαίμονα͵ ἐν θρόνῳ καθημένην.
σὺν αὐτῇ καὶ οἱ Στάχυες καὶ τὰ μέσα τοῦ Ὕδρου
καὶ ἡ κάρα τοῦ Λέοντος τοῦ τῆς δωδεκαώρου͵
τῷ δὲ δευτέρῳ δεκανῷ ἡ οὐρίτζα τοῦ Ὕδρου
καὶ τοῦ Βοώτου ἥμισυ κρατοῦντος ἀλετρίτζιν͵
τὰ μέσα δὲ τοῦ Κόρακος͵ ἥμισυ τοῦ Ἀρότρου͵
τῷ δὲ τριτάτῳ δεκανῷ τὸ λοιπὸν τοῦ Βοώτου
καὶ ἡ ὀσφὴ τοῦ Λέοντος τοῦ τῆς δωδεκαώρου͵
σὺν αὐτοῖς καὶ οἱ Στάχυες καὶ τοῦ Θηρὸς τὰ ὀπίσω͵
τοῦ Ἄροτρου τὸ ἥμισυ͵ τοῦ Κόρακος ἡ οὐρίτζα.
[οὐκ ἔχει τὰ γνωρίσματα εἰ μὴ ἐκ τῶν πτερύγων]
Ζῴδιον τῆς Παρθένου δὲ λαμπροὺς ἀστέρας ἔχον
οὐκ ἔχει τὰ γνωρίσματα εἰ μὴ ἐκ τῶν πτερύγων·
μόνος παρανατέλλει δὲ ἐπὶ τὰ μέσα τούτων
μικρούτζικος͵ λαμπρούτζικος λεπτῶν εἴκοσι ἕξι͵
μεγέθους τρίτου͵ κράσεως Ἑρμοῦ τε καὶ τοῦ Ἄρεος͵
καὶ πάλιν ἄλλος βόρειος ἐν δεξιᾷ πτερύγων
Προτρυγητὴς καλούμενος πρὸς μοίρας δεκαπέντε͵
μεγέθους τρίτου͵ κράσεως Ἑρμοῦ τε καὶ τοῦ Κρόνου.
Καὶ ὁ μὲν πρῶτος δεκανὸς ἀποτελεῖ τοιούτους·
ἀγαθούς τε καὶ τρυφητὰς͵ ἀλλὰ καὶ πολυφίλους͵
γυναῖκας δὲ μὴ ἔχοντας πλὴν πόρναις ἐντυγχάνειν͵
καὶ δεομένους ἰατρῶν ὡς καταπεπτωκότας͵
μακροὺς͵ εὐτόλμους τὴν ψυχὴν͵ ἀλλὰ καὶ καλοφθάλμους͵
εὐμόρφους καὶ τὰ πρόσωπα͵ πατζοπάχους τὰς μύτας͵
τὰ δὲ σημεῖα ἔχοντας μέσα περὶ τὸν κόλπον
καὶ τοὺς κινδύνους ἔχοντας ἐν τὰ τοιαῦτα ἔτη·
ἕβδομον͵ τὸ δωδέκατον͵ τὸ εἰκοστὸν τὸ τρίτον͵
σαρακοστὸν τὸ πρώτιστον͵ ἕβδομον τῶν πενήντα͵
ἑξηκοστὸν τὸ τρίτατον͵ δεύτερον ἑβδομήντα.
Ὁ δὲ δεύτερος δεκανὸς ἀποτελεῖ τοιούτους·
πεπαιδευμένους καὶ ὀξεῖς͵ προσχάρους͵ ἰδιοκτήτους͵
ἀλλὰ καὶ πάντα πατρικὰ λίαν καταφρονοῦντας.
εἰ δ΄ Ἄφροδίτη συμπαρῇ τοῦ δεκανοῦ πολλάκις͵
καλλοφώνους καὶ μουσικοὺς͵ ἐκ καλῆς ἁρμονίας͵
εὐεργεσίας δέχεσθαι παρ΄ ἀνδρῶν μεγιστάνων·
εὐπρεπεῖς μὲν τὸ μέγεθος͵ ἀλλὰ λεπτοπροσώπους͵
περὶ τὰ θεῖα εὐλαβεῖς͵ ἐξακουστοὺς͵ πλουσίους͵
κατὰ πολλῶν μὲν ἄρξαντας ὡς σοφοὺς καὶ φρονίμους͵
ἐσχάτην καλὴν ἔχοντας· κινδύνους δὲ πρὸς ταῦτα
πρὸς τέταρτον ἢ ἔννατον ἢ πρὸς διπλὴν ὀκτάδα͵
πρὸς εἰκοστὸν τὸ δεύτερον͵ τριακοστὸν τὸ πέμπτον͵
σαράντα τριὰ͵ πενήντα ἑπτὰ͵ ἑξήντα καὶ τὸ γάμμα͵
πρόσθησον καὶ τὸ πίσημον καὶ πρὸς τοῖς ἑβδομήντα͵ ὀ
γδοήντα δυὸ͵ ἐνενήντα ἓξ δύσμορον πέλει τέλος.
Ἀλλὰ καὶ τρίτος δεκανὸς σώφρονας καὶ πλουσίους͵
εὐμεταδότους͵ εὐσεβεῖς͵ καλὴν ἔχοντας τύχην͵
πεπαιδευμένους͵ συνετοὺς͵ ἔμμετρον βίον ζῶντας͵
λυπουμένους τε μάλιστα διὰ τέκνα καὶ γυναῖκας.
ἄρτος οὐ λείψει πώποτε μέχρι θανάτου τούτους.
μεσήλικας καὶ εὔρινας͵ ἀλλὰ μικροκεφάλους.
ἔσται δὲ τούτων θάνατος ἐκ ξίφους καὶ σιδήρου.
πρὸς ἔτος δὲ τὸ ἔννατον͵ εἰ διπλώσεις καὶ τοῦτο͵
τὸ εἰκοστὸν τὸ τέταρτον͵ τριακοστὸν τὸ πέμπτον͵
πεντηκοστὸν τὸ δεύτερον͵ ἑξηκοστὸν τὸ ἕκτον͵
τὸ ἑβδομήντα τέταρτον͵ τὸ ὀγδοήντα ἕκτον.
Εἰς δὲ τὸ μεσεμβόλημα͵ λέγω δὲ τῆς Παρθένου͵
εἰ ἔσται ἀνὴρ͵ ἀπρόκοπος͵ συνερχόμενος ἄνδρας·
εἰ δὲ γυνὴ͵ τριβάς ἐστι καὶ μοχθηρὸν πρὸς βίον͵
προσερχομένη γυναιξὶν ἀνδρῶν ἔργα τελοῦσα.
Ἔχει δὲ καὶ τὰ ὅρια τὸ τῆς Παρθένου ζῴδιον τα
ῶν πέντε κατὰ μέθεξιν ἀστέρων πλανωμένων·
ἀπὸ μὲν πρώτης καὶ αὐτῆς μοίρας ἕως ἑβδόμης
ὁ Ἑρμῆς ἄρχεται κρατῶν ἐξ ἀποτελεσμάτων͵
σοφία καὶ ἀκρίβεια καὶ νομὴ τῶν ἀστέρων.
ἀποτελεῖ δὲ ῥήτορας͵ ἀλλὰ καὶ φιλοσόφους·
ἀπὸ δ΄ ὀγδόης Ἀφροδίτη ἕως ἑπτὰ καὶ δέκα͵
αἳ καὶ καλοῦνται τυχηραὶ χαρᾶς καὶ εὐφροσύνης.
πρὸς δὲ τῶν ὀκτωκαίδεκα ἕως εἴκοσι μίας
ὁ Ζεὺς ἐπέχει καὶ κρατεῖ καὶ προκοπὴ καλεῖται
ὄνομά τε τὸ ἔνδοξον καὶ ὄχλων ἡ φιλία.
ἐκ δὲ δευτέρας εἰκοστῆς καὶ εἰκοστῆς ὀγδόης
ὁ Ἄρης ἀκτινοβολεῖ καὶ φῶς τὴν κλῆσιν φέρει·
οἱ ἐν αὐτοῖ γεννώμενοι πρὸς στρατοὺς ἀφορῶσιν
καὶ πρὸς σέκρητα τάσσονται͵ ἀλλὰ τῶν κριτηρίων.
ἀπὸ δ΄ ἐννάτης εἰκοστῆς καὶ τριακοστῆς ὁ Κρόνος·
καλεῖται δὲ ταπείνωμα καὶ ναυάγιον βίου·
αἱ γὰρ μοῖραι κεναί εἰσιν ἔσχατοι τῆς Παρθένου.
Ὑποτάσσει δὲ κλίματα τὸ τῆς Παρθένου ζῴδιον
Βαβυλωνίαν ἅπασαν͵ μέσην Αἰθιοπίαν͵
Ἑλλάδαν Ἰωνίαν τε καὶ Μεσοποταμίαν͵
τὴν Συρίαν καὶ Κρήτην τε͵ ὅλην τὴν Ἀχαΐαν͵
τῶν δὲ τοῦ σώματος μερῶν κιλίας ἐσωθίων͵
πνεύμονός τε καὶ ἥπατος καὶ τῶν λοιπῶν ὀργάνων.
Τέμνει δὲ καὶ ὁ ῞Ηλιος ζῴδιον τῆς Παρθένου
ἐκ Μεσορὶ δεκαοκτὼ͵ τοῦτ΄ ἔστιν τοῦ Αὐγούστου͵
μέχρι τοῦ Θὼθ τῶν δεκαεπτὰ͵ λέγω δὲ Σεπτεβρίου.
Εἰ σάλον ἐπιβήσεται͵ φθορὰν σίτου σημαίνει
καὶ πρὸς γυναῖκας θάνατον ἔνδοξας καὶ μεγάλας.
Εἰ δὲ καὶ πάλιν κεραυνὸς ἐπισκήψει πρὸς γαῖαν͵
φθορὰν σημαίνει γυναικῶν παρθένων καὶ σωφρόνων͵
πτῶσιν δὲ τὸ δεινότατον πρὸς βασιλίδα τάχα͵
ταῖς δὲ παρθένοις γυναιξὶν συμφορά τε καὶ λῦπαι
καὶ ἅλωσις γενήσεται ἐξ ἀνδρῶν δυσμενέων.
Σελήνης δ΄ οὔσης ἐν αὐτῷ τῷ τῆς Παρθένου ζώδιῳ
βροντὴ καταρραγήσεται ἐὰν πρὸς τὴν ἡμέραν͵
ὑγρότερον κατάστημα γενήσεται πρὸς κόσμον
καὶ ἀφθονία τῶν καρπῶν ἀλλὰ τῶν καταξήρων͵
πτῶσις δὲ πέλει γυναιξί· ἂν πρὸς νύκτα͵ λοιμώδης
εὐθὺς ἐπιφανήσεται τῇ καταδύσει νόσος
καὶ θηρῶν ἡ ἐπέλευσις δεινὴ πρὸς τοὺς ἀνθρώπους͵
πεσοῦνται δὲ καὶ δυνατοὶ ἄνδρες ἐν ἐξουσίᾳ.