Σέξτος: ΠΥΡΡΩΝΕΙΩΝ ΥΠΟΤΥΠΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣ ΤΡΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ 11η συνέχεια


Περ δ το κατ τς συνεχες σπανίους συγκυρήσεις τρόπου͵ ν ννατον λέγομεν εναι τ τάξει͵ τοιατά τινα διέξιμεν. λιος πολλ δήπου κπληκτικώτερός στιν στέρος κομήτου· λλ΄ πε τν μν λιον συνεχς ρμεν͵ τν δ κομήτην στέρα σπανίως͵ π μν τ στέρι κπλησσόμεθα στε κα διοσημείαν ατν εναι δοκεν͵ π δ τ λί οδαμς. ἐὰν μέντοι γε ννοήσωμεν τν λιον σπανίως μν φαινόμενον͵ σπανίως δ δυόμενον͵ κα πάντα μν θρόως φωτίζοντα͵ πάντα δ ξαίφνης πισκιάζεσθαι ποιοντα͵ πολλν κπληξιν ν τ πράγματι θεωρήσομεν. κα σεισμς δ οχ μοίως θορυβε τούς τε πρτον ατο πειρωμένους κα τος ν θει τούτου γε γενημένους. πόσην δ κπληξιν νθρώπ φέρει θάλασσα πρτον φθεσα. λλ κα κάλλος σώματος νθρωπίνου πρτον κα ξαίφνης θεωρούμενον συγκινε μλλον μς ε ν θει το ρσθαι γένοιτο. κα τ μν σπάνια τίμια εναι δοκεῖ͵ τ δ σύντροφα μν κα επορα οδαμς. ἐὰν γον ννοήσωμεν τ δωρ σπανίζον͵ πόσ ν τν τιμίων εναι δοκούντων πάντων τιμιώτερον μν φανείη. ἐὰν νθυμηθμεν τν χρυσν πλς π τς γς ρριμμένον πολν παραπλησίως τος λίθοις͵ τίνι δόξομεν σεσθαι τοτον τίμιον κατάκλειστον οτως; πε ον τ ατ πράγματα παρ τς συνεχες σπανίους περιπτώσεις τ μν κπληκτικ τίμια͵ τ δ ο τοιατα εναι δοκεῖ͵ πιλογιζόμεθα τι ποον μν φαίνεται τούτων καστον μετ συνεχος περιπτώσεως σπανίας σως δυνησόμεθα λέγειν͵ ψιλς δ ποον στιν καστον τν κτς ποκειμένων οκ σμν δυνατο φάσκειν. κα δι τοτον ον τν τρόπον περ ατν πέχομεν.
Δέκατός στι τρόπος͵ ς κα μάλιστα συνέχει πρς τ θικά͵ παρ τς γωγς κα τ θη κα τος νόμους κα τς μυθικς πίστεις κα τς δογματικς πολήψεις. γωγ μν ον στιν αρεσις βίου τινος πράγματος περ να πολλος γινομένη͵ οον περ Διογένην τος Λάκωνας· νόμος δέ στιν γγραφος συνθήκη παρ τος πολιτευομένοις͵ ν παραβαίνων κολάζεται͵ θος δ συνήθεια (ο διαφέρει γάρ) πολλν νθρώπων κοιν πράγματός τινος παραδοχή͵ ν παραβς ο πάντως κολάζεται͵ οον νόμος στ τ μ μοιχεύειν͵ θος δ μν τ μ δημοσί γυναικ μίγνυσθαι. μυθικ δ πίστις στ πραγμάτων γενήτων τε κα πεπλασμένων παραδοχή͵ οά στιν λλα τε κα τ περ το Κρόνου μυθευόμενα· τατα γρ πολλος ες πίστιν γει. δογματικ δέ στιν πόληψις παραδοχ πράγματος δι΄ ναλογισμο τινος ποδείξεως κρατύνεσθαι δοκοσα͵ οον τι τομα στι τν ντων στοιχεα μοιομερ λάχιστα τινα λλα. ντιτίθεμεν δ τού των καστον τ μν αυτῷ͵ τ δ τν λλων κάστ. οον θος μν θει οτως· τινς τν Αθιόπων στίζουσι τ βρέφη͵ μες δ΄ ο· κα Πέρσαι μν νθοβαφε σθτι κα ποδήρει χρσθαι νομίζουσιν επρεπς εναι͵ μες δ πρεπές· κα ο μν νδο τας γυναιξ δημοσί μίγνυνται͵ ο δ πλεστοι τν λλων ασχρν τοτο εναι γονται. νόμον δ νόμ οτως ντιτίθεμεν· παρ μν τος Ρωμαίοις τς πατρας ποστς οσίας οκ ποδίδωσι τ το πατρς χρέα͵ παρ δ τος Ροδίοις πάντως ποδίδωσιν· κα ν μν Ταύροις τς Σκυθίας νόμος ν τος ξένους τ ρτέμιδι καλλιερεσθαι͵ παρ δ μν νθρωπον πείρηται πρς ερ φονεύεσθαι. γωγν δ γωγῇ͵ ταν τν Διογένους γωγν ντιτιθμεν τ το ριστίππου τν τν Λακώνων τ τν ταλν. μυθικν δ πίστιν πίστει μυθικῇ͵ ταν που μν λέγωμεν τν Δία μυθεύεσθαι πατέρα νδρν τε θεν τε͵ που δ τν κεανόν͵ λέγοντες κεανόν τε θεν γένεσιν κα μητέρα Τηθύν. δογματικς δ πολήψεις λλήλαις ντιτίθεμεν͵ ταν λέγωμεν τος μν ν εναι στοιχεον ποφαίνεσθαι͵ τος δ πειρα͵ κα τος μν θνητν τν ψυχν͵ τος δ θάνατον͵ κα τος μν προνοί θεν διοικεσθαι τ καθ΄ μς͵ τος δ προνοήτως. τ θος δ τος λλοις ντιτίθεμεν͵ οον νόμ μέν͵ ταν λέγωμεν παρ μν Πέρσαις θος εναι ρρενομιξίαις χρσθαι͵ παρ δ Ρωμαίοις παγορεύεσθαι νόμ τοτο πράττειν͵ κα παρ΄ μν μν τ μοιχεύειν πειρσθαι͵ παρ δ Μασσαγέταις ν διαφορίας θει παραδεδόσθαι͵ ς Εδοξος Κνίδιος στορε ν τ πρώτ τς περιόδου͵ κα παρ΄ μν μν πηγορεσθαι μητράσι μίγνυσθαι͵ παρ δ τος Πέρσαις θος εναι μάλιστα οτω γαμεν. κα παρ΄ Αγυπτίοις δ τς δελφς γαμοσιν͵ παρ΄ μν πείρηται νόμ. γωγ δ θος ντιτίθεται͵ ταν ο μν πολλο νθρωποι ναχωροντες μιγνύωνται τας αυτν γυναιξίν͵ δ Κράτης τ ππαρχί δημοσί· κα μν Διογένης π ξωμίδος περιει͵ μες δ ς εώθαμεν. μυθικ δ πίστει͵ [ς] ταν λέγωσιν ο μθοι τι Κρόνος κατήσθιεν ατο τ τέκνα͵ θους ντος μν προνοεσθαι παίδων· κα παρ΄ μν μν συνήθεια ς γαθος κα παθες κακν σέβειν τος θεούς͵ τιτρωσκόμενοι δ κα φθονοντες λλήλοις π τν ποιητν εσάγονται. δογματικ δ πολήψει͵ ταν μν μν θος παρ θεν ατεν τ γαθά͵ δ πίκουρος λέγ μ πιστρέφεσθαι μν τ θεον͵ κα ταν μν ρίστιππος διάφορον γται τ γυναικείαν μφιέννυσθαι στολήν͵ μες δ ασχρν τοτο γώμεθα εναι. γωγν δ ντι τίθεμεν νόμ μέν͵ ταν νόμου ντος μ ξεναι τύπτειν νδρα λεύθερον κα εγεν ο παγκρατιαστα τύπτωσιν λλήλους δι τν γωγν το κατ΄ ατος βίου͵ κα ταν πειρημένου το νδροφονεν ο μονομάχαι ναιρσιν λλήλους δι τν ατν ατίαν. μυθικν δ πίστιν γωγ ντιτίθεμεν͵ πειδν λέγωμεν τι ο μν μθοι παρ τ μφάλ τν ρακλέα λέγουσιν εριά τε ξαίνειν κα δουλοσύνης νέχεσθαι κα τατα ποισαι περ οδ΄ ν μετρίως προρημένος ποίησεν ν τις͵ δ γωγ το βίου το ρακλέους ν γενναία. δογματικ δ πολήψει͵ ταν ο μν θλητα ς γαθο τινος τς δόξης ντιποιούμενοι πίπονον γωγν βίου δι΄ ατν παναιρνται͵ πολλο δ τν φιλοσόφων φαλον εναι τν δόξαν δογματίζωσιν. τν δ νόμον ντιτίθεμεν μυθικ μν πίστει͵ ταν ο μν ποιητα εσάγωσι τος θεος κα μοιχεύοντας κα ρρενομιξίαις χρωμένους͵ νόμος δ παρ΄ μν κωλύ τατα πράττειν͵ δογματικ δ πολήψει͵ ταν ο μν περ Χρύσιππον διάφορον εναι λέγωσι τ μητράσιν δελφας μίγνυσθαι͵ δ νόμος τατα κωλύ. μυθικν δ πίστιν δογματικ πο λήψει ντιτίθεμεν͵ ταν ο μν ποιητα λέγωσι τν Δία κατελθόντα θνητας γυναιξ μίγνυσθαι͵ παρ δ τος δογματικος δύνατον τοτο εναι νομίζηται͵ κα μν ποιητς λέγῃ͵ τι Ζες δι τ πένθος τ π Σαρπηδόνι αματοέσσας ψεκάδας κατέχευεν ραζε͵ δόγμα μέντοι φιλοσόφων παθς εναι τ θεον͵ κα ταν ..... τν τν πποκενταύρων μθον ναιρσιν͵ νυπαρξίας παράδειγμα τν πποκένταυρον μν φέροντες. πολλ μν ον κα λλα νν καθ΄ κάστην τν προειρημένων ντιθέσεων λαμβάνειν παραδείγματα·