Σέξτος: ΠΥΡΡΩΝΕΙΩΝ ΥΠΟΤΥΠΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣ ΤΡΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ 13η συνέχεια


Τοιοτοι μν κα ο παρ τος νεωτέροις παραδιδόμενοι πέντε τρόποι· ος κτίθενται οκ κβάλλοντες τος δέκα τρόπους͵ λλ΄ πρ το ποικιλώτερον κα δι τούτων σν κείνοις λέγχειν τν τν δογματικν προπέτειαν.

 

ιστ τίνες ο δύο τρόποι.

Παραδιδόασι δ κα δύο τρόπους ποχς τέρους· πε γρ πν τ καταλαμβανόμενον τοι ξ αυτο καταλαμβάνεσθαι δοκε ξ τέρου͵ πομιμνσκοντες τι οτε ξ αυτο τι οτε ξ τέρου καταλαμβάνεται͵ τν περ πάντων πορίαν εσάγειν δοκοσιν. κα τι μν οδν ξ αυτο καταλαμβάνεται͵ φασί͵ δλον κ τς γεγενημένης παρ τος φυσικος περί τε τν ασθητν κα τν νοητν πάντων ομαι διαφωνίας͵ δ νεπίκριτός στι μ δυναμένων μν μήτε ασθητ μήτε νοητ κριτηρί χρσθαι δι τ πν͵ περ ν λάβωμεν διαπεφωνημένον͵ εναι πιστον͵ δι δ τοτο οδ΄ ξ τέρου τι καταλαμβάνεσθαι συγχωροσιν. ε μν γρ τ ξ ο τι καταλαμβάνεται ε ξ τέρου καταλαμβάνεσθαι δεήσει͵ ες τν διάλληλον τν πειρον μβάλλουσι τρόπον. ε δ βούλοιτό τις λαβεν ς ξ αυτο καταλαμβανόμενόν τι ξ ο καταλαμβάνεται τερον͵ ντιπίπτει τ μηδν ξ αυτο καταλαμβάνεσθαι δι τ προειρημένα. τ δ μαχόμενον πς ν δύναιτο καταληφθναι φ΄ αυτο φ΄ τέρου͵ πορομεν͵ το κριτηρίου τς ληθείας τς καταλήψεως μ φαινομένου͵ σημείων δ κα δίχα ποδείξεως διατρεπομένων͵ καθάπερ ν τος ξς εσόμεθα. τοσατα μν ον κα περ τν τρόπων τς ποχς π το παρόντος ρκέσει λελέχθαι.

 

ιζ τίνες τρόποι τς τν ατιολογικν νατροπς.

σπερ δ τος τρόπους τς ποχς παραδίδομεν͵ οτω κα τρόπους κτίθενταί τινες͵ καθ΄ ος ν τας κατ μέρος ατιολογίαις διαποροντες φιστμεν τος δογματικος δι τ μάλιστα π ταύταις ατος μέγα φρονεν. κα δ Ανη σίδημος κτ τρόπους παραδίδωσι καθ΄ ος οεται πσαν δογματικν ατιολογίαν ς μοχθηρν λέγχων ποφήνασθαι͵ ν πρτον μν εναί φησι καθ΄ ν [τρόπον] τ τς ατιολογίας γένος ν φανέσιν ναστρεφόμενον οχ μολογουμένην χει τν κ τν φαινομένων πιμαρτύρησιν· δεύτερον δ καθ΄ ν πολλάκις εεπιφορίας οσης δαψιλος στε πολυτρόπως ατιολογσαι τ ζητούμενον͵ καθ΄ να μόνον τρόπον τοτό τινες ατιολογοσιν· τρίτον καθ΄ ν τν τεταγμένως γινομένων ατίας ποδιδόασιν οδεμίαν τάξιν πιφαινούσας· τέταρτον καθ΄ ν τ φαινόμενα λαβόντες ς γίνεται͵ κα τ μ φαινόμενα νομίζουσιν ς γίνεται κατειληφέναι͵ τάχα μν μοίως τος φαινομένοις τν φανν πιτελουμένων͵ τάχα δ΄ οχ μοίως λλ΄ διαζόντως· πέμπτον καθ΄ ν πάντες ς πος επεν κατ τς δίας τν στοιχείων ποθέσεις λλ΄ ο κατά τινας κοινς κα μολογουμένας φόδους ατιολογοσιν· κτον καθ΄ ν πολλάκις τ μν φωρατ τας δίαις ποθέσεσι παραλαμβάνουσιν͵ τ δ ντιπίπτοντα κα τν σην χοντα πιθανότητα παραπέμπουσιν· βδομον καθ΄ ν πολλάκις ποδιδόασιν ατίας ο μόνον τος φαινομένοις λλ κα τας δίαις ποθέσεσι μαχομένας· γδοον καθ΄ ν πολλάκις ντων πόρων μοίως τν τε φαίνεσθαι δοκούντων κα τν πιζητουμένων͵ κ τν μοίως πόρων περ τν μοίως πόρων ποιονται τς διδασκαλίας. οκ δύνατον δέ φησι κα κατά τινας πιμίκτους τρόπους͵ ρτημένους κ τν προειρημένων͵ διαπίπτειν νίους ν τας ατιολογίαις. τάχα δ΄ ν κα ο πέντε τρόποι τς ποχς παρκοεν πρς τς ατιολογίας. τοι γρ σύμφωνον πάσαις τας κατ φιλοσοφίαν αρέσεσι κα τ σκέψει κα τος φαινομένοις ατίαν ρε τις ο. κα σύμφωνον μν σως οκ νδέχεται· τά τε γρ φαινόμενα κα τ δηλα πάντα διαπεφώνηται. ε δ διάφωνον͵ παιτηθήσεται κα ταύτης τν ατίαν͵ κα φαινομένην μν φαινομένης δηλον δήλου λαμβάνων ες πειρον κπεσεται͵ ναλλξ δ ατιολογν ες τν διάλληλον. στάμενος δέ που͵ σον π τος ερημένοις λέξει τν ατίαν συνεστάναι͵ κα εσάγει τ πρός τι͵ ναιρν τ πρς τν φύσιν͵ ξ ποθέσεώς τι λαμβάνων πισχεθήσεται. στιν ον κα δι τούτων λέγχειν σως τν τν δογματικν ν τας ατιολογίαις προπέτειαν.