Σέξτος: ΠΥΡΡΩΝΕΙΩΝ ΥΠΟΤΥΠΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣ ΤΡΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ 7η συνέχεια

ναγκαον ον κα δι τν τν νθρώπων διαφορν εσάγεσθαι τν ποχήν. πε δ φίλαυτοί τινες ντες ο δογματικοί φασι δεν τν λλων νθρώπων αυτος προκρίνειν ν τ κρίσει τν πραγμάτων͵ πιστάμεθα μν τι τοπός στιν ξίωσις ατν (μέρος γάρ εσι κα ατο τς διαφωνίας· κα ἐὰν ατος προκρίνοντες οτω κρίνωσι τ φαινόμενα͵ πρν ρξασθαι τς κρίσεως τ ζητούμενον συναρπάζουσιν͵ αυτος τν κρίσιν πιτρέποντες)͵ μως δ΄ ον να κα π νς νθρώπου τν λόγον στάντες͵ οον το παρ΄ ατος νειροπολουμένου σοφοῦ͵ π τν ποχν καταντμεν͵ τν τρίτον τ τάξει τρόπον προχειριζόμεθα. τοτον δ΄ λέγομεν τν π τς διαφορς τν ασθήσεων. τι δ διαφέρονται α ασθήσεις πρς λλήλας͵ πρόδηλον. α γον γραφα τ μν ψει δοκοσιν εσοχς κα ξοχς χειν͵ ο μν κα τ φ. κα τ μέλι τ μν γλώττ δ φαίνεται πί τινων͵ τος δ΄ φθαλμος ηδές· δύνατον ον στιν επεν πότερον δύ στιν ελικρινς ηδές. κα π το μύρου μοίως· τν μν γρ σφρησιν εφραίνει͵ τν δ γεσιν ηδίζει. τό τε εφόρβιον πε τος μν φθαλμος λυπηρόν στι τ δ λλ σώματι παντ λυπον͵ οχ ξομεν επεν͵ πότερον λυπόν στιν ελικρινς τος σώμασιν σον π τ αυτο φύσει λυπηρόν. τό τε μβριον δωρ φθαλμος μέν στιν φέλιμον͵ ρτηρίαν δ κα πνεύμονα τραχύνει͵ καθάπερ κα τ λαιον͵ καίτοι τν πιφάνειαν παρηγορον. κα θαλαττία νάρκη τος μν κροις προστεθεσα ναρκν ποιεῖ͵ τ δ΄ λλ σώματι λύπως παρατίθεται. διόπερ ποον μν στι πρς τν φύσιν καστον τούτων οχ ξομεν λέγειν͵ ποον δ φαίνεται κάστοτε δυνατν επεν. κα λλα δ πλείω τούτων νεστι λέγειν· λλ΄ να μ διατρίβωμεν͵ δι τν πρόθεσιν [το τρόπου] τς συγγραφς κενο λεκτέον. καστον τν φαινομένων μν ασθητν ποικίλον ποπίπτειν δοκεῖ͵ οον τ μλον λεον εὐῶδες γλυκ ξανθόν. δηλον ον πότερόν ποτε ταύτας μόνας ντως χει τς ποιότητας͵ μονόποιον μέν στιν͵ παρ δ τν διάφορον κατασκευν τν ασθητηρίων διάφορον φαίνεται͵ κα πλείονας μν τν φαινομένων χει ποιότητας͵ μν δ΄ οχ ποπίπτουσί τινες ατν. μονόποιον μν γρ εναι τοτο νδέχεται λογίζεσθαι κ τν μπροσθεν μν ερημένων περ τς ες τ σώματα ναδιδομένης τροφς κα το δατος το ες τ δένδρα ναδιδομένου κα το πνεύματος το [ν] αλος κα σύριγξι κα τος παραπλησίοις ργάνοις μπνεομένου· δύναται γρ κα τ μλον μονοειδς μν εναι͵ διάφορον δ θεωρεσθαι παρ τν διαφορν τν ασθητηρίων περ γίνεται ατο ντίληψις. πλείονας δ τν φαινομένων μν ποιοτήτων χειν τ μλον ποιότητας δύνασθαι οτως πι λογιζόμεθα. ννοήσωμέν τινα κ γενετς φν μν χοντα κα σφρησιν κα γεσιν͵ μήτε δ κούοντα μήτε ρντα. οτος τοίνυν πολήψεται μήτε ρατόν τι εναι τν ρχν μήτε κουστόν͵ λλ μόνα κενα τ τρία γένη τν ποιοτήτων πάρχειν ν ντιλαμβάνεσθαι δύναται. κα μς ον νδέχεται τς πέντε μόνας ασθήσεις χοντας μόνον ντι λαμβάνεσθαι͵ κ τν περ τ μλον ποιοτήτων͵ ν σμεν ντιληπτικοί· ποκεσθαι δ λλας οόν τέ στι ποιότητας͵ ποπιπτούσας τέροις ασθητηρίοις͵ ν μες ο μετεσχήκαμεν͵ δι οδ ντιλαμβανόμεθα τν κατ΄ ατς ασθητν. λλ΄ φύσις συνεμετρήσατο͵ φήσει τις͵ τς ασθήσεις πρς τ ασθητά. ποία φύσις͵ διαφωνίας τοσαύτης ν επικρίτου παρ τος δογματικος οσης περ τς πάρξεως τς κατ΄ ατήν; γρ πικρίνων ατ τοτο ε στι φύσις͵ ε μν διώτης εη͵ πιστος σται κατ΄ ατούς͵ φιλόσοφος δ ν μέρος σται τς διαφωνίας κα κρινόμενος ατς λλ΄ ο κριτής. πλν λλ΄ ε νεχώρει κα ταύτας μόνας ποκεσθαι παρ τ μήλ τς ποιότητας ν ντιλαμβάνεσθαι δοκομεν͵ κα πλείους τούτων͵ πάλιν μηδ τς μν ποπιπτούσας͵ δηλον μν σται ποόν στι τ μλον. δ ατς κα π τν λλων ασθητν λόγος. τν ασθήσεων μέντοι μ καταλαμβανουσν τ κτός͵ οδ διάνοια τατα δύναται καταλαμβάνειν͵ σφαλλουσν ατν τν δηγν στε κα δι τοτον τν λόγον περ τν κτς ποκειμένων ποχ συνάγεσθαι δόξει. να δ κα π μις κάστης ασθήσεως στάντες τν λόγον͵ κα φιστάμενοι τν ασθήσεων͵ χωμεν καταλήγειν ες τν ποχήν͵ παραλαμβάνομεν κα τν τέταρτον τρόπον ατς. στι δ΄ οτος παρ τς περιστάσεις καλούμενος͵ περιστάσεις λεγόντων μν τς διαθέσεις. θεωρεσθαι δ΄ ατόν φαμεν ν τ κατ φύσιν παρ φύσιν χειν͵ ν τ γρηγορέναι καθεύδειν͵ παρ τς λικίας͵ παρ τ κινεσθαι ρεμεν͵ παρ τ μισεν φιλεν͵ παρ τ νδεες εναι κεκορεσμένους͵ παρ τ μεθύειν νήφειν͵ παρ τς προδιαθέσεις͵ παρ τ θαρρεν δεδιέναι͵ [] παρ τ λυπεσθαι χαίρειν. οον παρ μν τ κατ φύσιν παρ φύσιν χειν νόμοια ποπίπτει τ πράγματα͵ πε ο μν φρενιτίζοντες κα ο θεοφορούμενοι δαιμόνων κούειν δοκοσιν͵ μες δ ο. μοίως δ ποφορς στύρακος λιβανωτο τινος τοιούτου κα λλων πλειόνων ντιλαμβάνεσθαι πολλάκις λέγουσιν͵ μν μ ασθανομένων. κα τ ατ δωρ φλεγμαίνουσι μν τόποις πι χυθν ζεστν εναι δοκεῖ͵ μν δ χλιαρόν. κα τ ατ μάτιον τος μν πόσφαγμα χουσι φαίνεται κιρρόν͵ μο δ ο. κα τ ατ μέλι μο μν φαίνεται γλυκύ͵ τος δ κτερικος πικρόν. ε δέ τις λέγει τι χυμν τινων παρα πλοκ νοικείους φαντασίας κ τν ποκειμένων ποιε τος παρ φύσιν χουσιν͵ λεκτέον τι πε κα ο γιαίνοντες χυμος χουσιν νακεκραμένους͵ δύνανται οτοι τ κτς ποκείμενα͵ τοιατα ντα τ φύσει ποα φαίνεται τος παρ φύσιν χειν λεγομένοις͵ τεροα φαίνεσθαι ποιεν τος γιαίνουσιν. τ γρ κείνοις μν τος χυμος μεταβλητικν τν ποκειμένων διδόναι δύναμιν͵ τούτοις δ μή͵ πλασματικόν στιν͵ πε κα σπερ ο γιαίνοντες κατ φύσιν μν τν τν γιαινόντων χουσι͵ παρ φύσιν δ τν τν νοσούντων͵ οτω κα ο νοσοντες παρ φύσιν μν χουσι τν τν γιαινόντων͵ κατ φύσιν δ τν τν νοσούντων͵ στε κκείνοις πρός τι κατ φύσιν χουσι πιστευτέον. παρ δ τ πνον γρηγορέναι διάφοροι γίνονται φαντασίαι͵ πε ς καθ΄ πνους φανταζόμεθα͵ ο φανταζόμεθα γρηγορότες͵ οδ ς φανταζόμεθα γρηγορότες͵ κα κατ τος πνους φανταζόμεθα͵ στε εναι ατας μ εναι γίνεται οχ πλς λλ πρός τι· πρς γρ τ καθ΄ πνους πρς γρήγορσιν.